Aktuality

6. 5. 2022
Krajští silničáři oslavili dvacáté narozeniny
Dvacet let je krásný věk a zaslouží si oslavu, ohlédnutí i pohled do budoucna. Své dvacáté výročí vzniku si přesně tak připomněla Správa a údržba silnic Pardubického kraje, kterou regionální samospráva přesně před dvěma desítkami let založila jako svou příspěvkovou organizaci. Ta nahradila čtyři okresní silničářské podniky, které patřily státu.

5. 5. 2022
Silničáři ukázali svým předchůdcům zajímavé stavby
Silničáři v Pardubickém kraji nezapomínají na generace, které v silničním hospodářství působily před nimi, a proto pro ně pravidelně pořádají exkurze na zajímavé stavby. Někdejší projektanti, manažeři stavebních firem či jejich majitelé se tak v dubnu podívali na vznikající středisko údržby budované dálnice D35 a na dálniční most u Uherska, jehož unikátnost spočívá ve způsobu vysunutí nad železniční koridor.

29. 3. 2022
Do Pardubického kraje přibyde nová Tatrovka. Sestavili ji žáci střední školy
Pardubický kraj zakoupil nové vozidlo Tatra Phoenix pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje. Vůz však nebyl zkompletován v Kopřivnici, složili jej žáci Střední školy automobilní Holice. Díky projektu Tatra do škol se tak mohli seznámit s nejnovější technikou a složit si opravdu originální skládačku.

18. 3. 2022
Výtvarná soutěž - Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje 2021
Projekt Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje vyvrcholil slavnostním předáním cen. Výherci jsou vyhlášeni a ceny rozdány.

16. 3. 2022
Chrudimské cestmistrovství zaplnily stovky dětských návštěvníků
Neustálé troubení klaksonů silničářských strojů prolínané nadšeným hlaholem stovek dětí se v polovině března ozývalo z areálu chrudimského cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Za zdejšími cestáři dorazily děti z mateřských školek z blízkého i vzdáleného okolí. Přilákal je už jedenáctý ročník oblíbeného dne otevřených dveří nazvaný Mladí cestáři.

16. 3. 2022
Hřebečský tunel projde opravou
Pardubický kraj z hlediska členitosti se skládá ze dvou typů terénního uspořádání. Je to polabská nížina a rovina kolem dalších řek, které jsou v Pardubickém kraji. Nacházejí se tady střední polohy kopců a hor nadmořské výšky. Ty se nacházejí v regionu kolem Hlinska, Poličky, Lanškrouna, Žamberku a Ústí nad Orlicí. Zde nadmořská výška dosahuje rozmezí od 300 do 600 metrů nad mořem, kde je ještě silniční síť. Reliéf krajiny umožňuje vedení silnic, který neklade vysoké nároky na pořizování tunelových staveb jako je tomu například ve Švýcarsku.

8. 3. 2022
Kraj chce při opravách silnic rozšiřovat 5G síť
Když už se jednou něco dělá, mělo by se to udělat pořádně a všechno. Takovou filozofii na silnicích vyznává Pardubický kraj, který se ji snaží naplňovat třeba při rekonstrukcích silnic v obcích. S nimi sdružuje investice, takže rozkopaná silnice při opravě se rovnou využije pro práci na obecních inženýrských sítích. Tím se významně šetří nejen finanční prostředky, ale také nervy řidičů a obyvatel přilehlých nemovitostí z opakovaných uzavírek. Nyní se Pardubický kraj posunul na ještě vyšší úroveň. Práce na silnicích využije k rozšíření 5G sítí, a to jako první region v republice.

8. 3. 2022
Z hlediska zimní údržby byl loňský rok rekordní
Rekordní. Takový přívlastek si alespoň z pohledu účetnictví ponese zimní údržba silnic v Pardubickém kraji za rok 2021. Pokud se sečte částka, kterou bylo nutné vynaložit na zabezpečení sjízdnosti silnic II. a III. třídy v regionu v prvních a následně závěrečných měsících roku, přesáhne suma všechny dosavadní. „Podepsalo se na tom několik vlivů, od zdražení materiálů, přes nutná opatření v souvislosti s pandemií covidu, až po zdražení lidských zdrojů a energií,“ vysvětluje 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje odpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

8. 3. 2022
Doprava má v kraji pro letošek velké plány
Jaký bude v Pardubickém kraji letošní rok v oblasti dopravy? To bylo jedno z hlavních témat pracovního setkání, které společně s Pardubickým krajem, krajskou hospodářskou komorou, spoluzorganizovala Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Odborníci z jednotlivých odvětví oboru si tady vyměňovali nejen zkušenosti, vzájemně si představovali svoje plány pro rok 2022.

8. 3. 2022
I letos čeká na silničáře v regionu mnoho staveb
Dvě a půl miliardy korun se prostřednictvím Správy a údržby silnic Pardubického kraje dostaly loni v regionu do oblasti silničního hospodářství. Nebývale vysoká částka, kterou v kraji doplnily ještě další prostředky, jako například evropské zdroje, se letos pravděpodobně opakovat nebude. „Přesto ani letošní rok nebude v rámci silničního hospodářství úplně chudý, investice by měly být kolem miliardy a půl,“ konstatuje 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

2. 3. 2022
Pardubickým silničářům se osvědčilo použití tichých krytů vozovek
Asfaltové souvrství na komunikaci je z hlediska jednotkové ceny nejdražší položka v silničním stavitelství. Dražší už je jen čtverečný metr pořízení mostu. Z pohledu tohoto majetku, který spravuje Správa a údržba silnic Pardubického kraje, kterých je přes 800, se jedná o minoritní položku vůči ploše silnic. „Pardubický kraj vlastní přes 3000 km silnic II. a III. třídy. Při vynásobení této délky v průměrné šířce 6 metrů vozovky se jedná o obrovskou plochu. Při vysoké jednotkové ceně je tedy položka do živičné vrstvy nejdražší v silničním hospodářství Pardubického kraje,“ přiznává senátor a první náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš.

7. 2. 2022
Laser scanner pomohl silničářům Pardubického kraje odhalit poškozené silnice
Georadar a laser scanner jsou pro silniční hospodářství průlomové metody na měření opotřebených komunikací. „Před mnoha lety jsme zahájili spolupráci s finskou společností Roadscanners. Tato spolupráce se týkala dvou technologií, které jsou z inovativního procesu zcela revoluční. Tehdy to byla otázka zapojení laser scanneru a georadaru do silničního hospodářství,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.