Výsprava výtluků
Nabízíme Vám následující technologie opravy výtluků
- asfaltovou emulzí a kamenivem
- asfaltovou směsí za tepla i za studena
- modifikovanou asfaltovou zálivkou (trhliny a spáry)
- oprava povrchu vozovky většího rozsahu
- oprava silničním nátěrem
Oprava výtluků asfaltovou emulzí a kamenivem
Tato metoda je vhodná při lokálním výskytu poruch povrchu komunikací a asfaltových ploch a včasnou opravou lze zabránit dalšímu rozšiřování výtluků a prodloužit tak životnost asfaltového povrchu. Opravou dojde k zacelení a uzavření krytu vozovky.
Jedná se o rychlý a efektivní způsob opravy, kdy ještě není třeba provádět frézování poškozených vrstev a následnou pokládku horké asfaltové směsi.
Tryskovou metodu lze také využít pro vyrovnání drobných nerovností vozovek.
Průběh opravy asfaltovou emulzí a kamenivem
První krok je očištění poškozené vozovky stlačeným vzduchem, následně aplikujeme postřik asfaltovou emulzí, dále se tlakově nanáší vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. V poslední fázi opravy je aplikován tlakový posyp opraveného povrchu vozovky kamenivem.
Oprava výmolů na komunikacích asfaltovou směsí za tepla i za studena
Technologie se využívá při opravách výtluků a poruch komunikací s asfaltovým povrchem. Spočívá ve výměně porušených povrchových vrstev za kvalitní asfaltobetonovou směs.
Jak probíhá oprava výtluků asfaltovou směsí za tepla či za studena
Porušené místo vyfrézujeme, okraje dle typu poruchy a materiálu zahraníme bouracím kladivem nebo zařízneme pomocí diamantového kotouče, vzniklý prostor očistíme a dle potřeby opatříme spojovacím postřikem.
Následně vyplníme připravený prostor horkou nebo studenou asfaltovou směsí a výplň důkladně zhutníme vibračním válcem či deskou. Pro dlouhotrvající efekt opravy asfaltu nakonec ošetříme vzniklé spáry.
Oprava trhlin, prasklin a otevřených spár na asfaltových plochách a komunikacích
Opravu trhlin, prasklin a otevřených spár realizujeme vyfoukáním a nahřátím horkým vzduchem s aplikací modifikované asfaltové zálivky. Tato metoda je vhodná na ještě dostatečně kvalitní a soudržné povrchy bez většího rozpadu okolí spáry či praskliny a pro všechny spáry, kde je nutná dilatace. Typickým příkladem je napojení různých druhů materiálů jako je beton - asfalt nebo beton - kov (rám kanalizačního poklopu, odvodňovačů apod.).
Oprava povrchu vozovky většího rozsahu
Tato metoda je vhodná při četném výskytu poruch vozovek. Prvním krokem je frézování povrchu vozovky silniční frézou WIRTGEN W 60 Ri, následuje zametení a očištění frézované plochy, poté nanesení spojovacího postřiku, dále následuje pokládka asfaltových směsí finišerem VÖGELE SUPER 800, dokončené hutněním válcem HAMM HD 14.
AKTUALITY

15. 9. 2025
Opravy silnic poškozených stavbou D35 pokračují. Práce vyjdou levněji, než se čekalo
Pardubický kraj společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) opravuje návozové trasy, které během stavby dálnice D35 poničila těžká technika. Dobrou zprávou je, že díky nižším cenám stavebních prací vyjdou opravy skoro o polovinu levněji oproti původním odhadům.

10. 9. 2025
Drama na osmém ročníku Cestářského rodea rozhodly čtyři sekundy
V pondělí se v areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje setkali řidiči z třinácti cestmistrovství, aby změřili síly při jízdě zručnosti a utkali se o titul Cestářského rodea, který se každoročně uděluje tomu, kdo nejrychleji projede postavenou trať. Kromě měření sil mají řidiči možnost otestovat si svoje schopnosti před nastávající zimní sezonou.