Aktuality
![Již nyní se řidiči Správy a údržby silnic Pardubického kraje připravují na další zimní údržbu](/data/blog-posts/images/640x480-c/20240402-130022.jpg)
26. 4. 2024
Již nyní se řidiči Správy a údržby silnic Pardubického kraje připravují na další zimní údržbu
V situacích, kdy media apelují na řidiče, aby z důvodu špatného počasí nevyjížděli na silnice, sedají naopak šoféři Správy a údržby silnic Pardubického kraje do svých vozů a vyjíždějí upravovat komunikace, které jsou namrzlé nebo zasněžené, aby zajistili jejich sjízdnost. Zdokonalit se v ovládání několikatunových sypačů a dalších vozidel za nepříznivých podmínek proto vyrazili v dubnu na vysokomýtský polygon. Školení tam v sedmi dnech absolvovalo 230 šoférů ze všech cestmistrovství.
![Chystají se opravy v Mněticích a Ostřešanech. Doprava bude omezena](/data/blog-posts/images/640x480-c/20240320-103928.jpg)
22. 4. 2024
Chystají se opravy v Mněticích a Ostřešanech. Doprava bude omezena
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) zahájí opravy silnic a mostů v bezprostřední blízkosti krajského města. Stavební práce si vyžádají omezení dopravy a řidiči budou muset využívat objízdné trasy.
![U Zminného pokládáme nový povrch](/data/blog-posts/images/640x480-c/img-20240417-wa0035.jpg)
18. 4. 2024
U Zminného pokládáme nový povrch
Dne 17. dubna byla zahájena pokládka nového povrchu na silnici II/322 Černá za Bory - Zminný. Celý úsek přes les až po začátek Zminného v délce 1,5 kilometru byl poškozen i při navážení materiálů na stavbu D35
![Připraveni na letní údržbu](/data/blog-posts/images/640x480-c/technika-sus-pk-v-akci.jpg)
5. 4. 2024
Připraveni na letní údržbu
S koncem března dle zákona oficiálně skončilo období zimní údržby a my jsme naši techniku připravili na údržbu letní.
![Třetí ročník semináře Udržitelnost silniční doprovodné zeleně](/data/blog-posts/images/640x480-c/udrzitelnost-silnicni-doprovodne-zelene-2.jpg)
3. 4. 2024
Třetí ročník semináře Udržitelnost silniční doprovodné zeleně
V pátek 17. 5. 2024 se bude konat třetí ročník semináře Udržitelnost silniční doprovodné zeleně v multifunkčním sálu Sirius na hlavním nádraží v Pardubicích.
![Silničáři opraví výtluky v okolí Wonkova mostu (25. - 26. 3.2024)](/data/blog-posts/images/640x480-c/img-20240322-wa0000-1.jpg)
22. 3. 2024
Silničáři opraví výtluky v okolí Wonkova mostu (25. - 26. 3.2024)
! POZOR !Od pondělního rána do úterního poledne (25. - 26. března 2024) budou v bezprostředním okolí Wonkova mostu a nedaleko Paláce Pardubice probíhat nutné opravy po zimě, které si vyžádají krátkodobé omezení provozu.
![Svah u Brandýsa nad Orlicí je už z části zabezpečený, auta by po silnici měla jezdit nejpozději do k](/data/blog-posts/images/640x480-c/sanace-svahu.jpg)
6. 3. 2024
Svah u Brandýsa nad Orlicí je už z části zabezpečený, auta by po silnici měla jezdit nejpozději do k
Sesuvy kamení a pády stromů z nestabilního svahu ohrožují silnici III/3123 u Brandýsa nad Orlicí, která je v tuto chvíli zcela uzavřená. Díky spolupráci Pardubického kraje, Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk), radnice a soukromého vlastníka se daří velkou část masivu očistit od největších rizik. Nyní se společně připravuje projekt stabilizaci svahu a zajištění bezpečnosti z dlouhodobého hlediska. Kvůli tomu do města na přelomu února a března zamířili zástupci Pardubického kraje v čele s prvním náměstkem Michalem Kortyšem.
![Informační kampaň k opravě Wonkova mostu začíná, omezení v dopravě budou od června](/data/blog-posts/images/640x480-c/wonkuv-most-zima-2024-1.jpg)
5. 3. 2024
Informační kampaň k opravě Wonkova mostu začíná, omezení v dopravě budou od června
Most Pavla Wonky je klíčovou dopravní stavbou v krajském městě. Právě v těchto dnech začínají přípravné práce k jeho rekonstrukci, zatím bez omezení dopravy. Se zúžením do jednoho jízdního pruhu v každém směru musejí řidiči počítat od června. Veřejným projednáním s on-line přenosem dnes začala informační kampaň.
![Nejen sníh a ledovka. Silničáře letos zaměstnává i velká voda](/data/blog-posts/images/640x480-c/sklad-soli-tremosnice-002.jpg)
28. 2. 2024
Nejen sníh a ledovka. Silničáře letos zaměstnává i velká voda
Zatímco únor je z pohledu Správy a údržby silnic Pardubického kraje klidným měsícem, prosinec a leden ji zaměstnávalo nejen sněžení a ledovka, ale také rozvodněné vodní toky.Do konce zimní údržby zbývá ještě měsíc.
![Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje 2024](/data/blog-posts/images/640x480-c/mes1544.jpg)
28. 2. 2024
Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje 2024
Soutěž Výtvarná soutěž Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje se letos konala již po čtrnácté.Děti se svým výtvarným projevem snaží co nejlépe vystihnout kontrast mezi čistou, nezkaženou přírodou a přírodou poškozenou vlivem lidské činnosti. V Sále Jana Kašpara v budově Pardubického kraje v centru Pardubic, který byl vyzdobený oceněnými kresbami, se rozdělovaly ceny vítězům. Správa a údržba silnic Pardubického kraje je dlouhodobě významným partnerem této soutěže a bude ji podporovat i nadále.Děkujeme všem dětem, které se do soutěže se svými učiteli zapojily, a vítězům upřímně gratulujeme.
![Rekonstrukce silnice mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem začne ještě letos](/data/blog-posts/images/640x480-c/silnice-letohrad-usti-nad-orlici.jpg)
16. 2. 2024
Rekonstrukce silnice mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem začne ještě letos
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) připravuje rekonstrukci silnice II/360 mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. Ještě před ní však během dubna silničáři zahájí nutné opravy povrchu ve vybraných úsecích na trase
![Pardubický kraj letos zahájí projektování unikátního „dřevobetonového“ mostu v Dolní Čermné](/data/blog-posts/images/640x480-c/2-instalace-mostu-foto-czu.jpg)
5. 2. 2024
Pardubický kraj letos zahájí projektování unikátního „dřevobetonového“ mostu v Dolní Čermné
Náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš v lednu navštívil jihočeskou firmu Nema, která se specializuje na výrobu dřevostaveb všeho druhu. Zástupci Pardubického kraje a Správy a údržby silnic (SÚS Pk) si chtěli v praxi ověřit technické specifikace inovativních dřevěných mostů. Ty by oproti klasickým železobetonovým konstrukcím měly umožnit rychlejší výstavbu, být levnější a do budoucna pomoci i se snižováním uhlíkové stopy.