Dopravní uzel je v centru Pardubic

28. 5. 2019

Krajská metropole je ideálním místem pro vybudování multimodálního logistického centra. Potkávají se tu všechny čtyři druhy dopravy. Dopravní uzel Pardubice tak propojí dopravu silniční, železniční, leteckou i vodní a stane se tak unikátním multimodálním centrem v České republice. Projekt prezentuje také výstava, jejímž cílem je co nejširší veřejnosti jednotlivé části projektu představit. Aktuálně je k vidění v centru Pardubic, v Tyršových sadech. 

Dvanáct velkoplošných panelů mapujících projekt Dopravní uzel Pardubice už bylo v minulosti instalována například v terminálu Jana Kašpara na pardubickém letišti nebo na hlavním nádraží v Pardubicích. Vidět ji mohli také návštěvníci sportovních a kulturních akcí v ČSOB Pojišťovně aréně. Od 20. května je k vidění také v Tyršových sadech, které jsou oblíbeným cílem procházek a trávení volného času. Vizualizace velkolepého projektu dává jedinečnou příležitost seznámit se zblízka s jednotlivými projekty na silnici, železnici, na vodě i ve vzduchu. Cílem Dopravního uzlu Pardubice je zefektivnit a zlevnit nákladní dopravu, dobudovat dopravní infrastrukturu nejen v krajském městě a zrealizovat veřejný přístav v Pardubicích. Česká republika by díky projektu byla napojena na Evropskou dopravní síť TNT. 

Nositel projektu

Nositelem projektu Dopravního uzlu Pardubice je krajská příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která se jej ujala podobně jako dalších klíčových rozvojových témat v regionu. Jedná se například o výstavbu přivaděčů k dálnici D35, které se podařilo začlenit do vládního memoranda. „Tento projekt považujeme za veleúspěšný. Naše organizace pro zřizovatele Pardubický kraj toto téma spravuje. V současné době je před dokončením dopadová studie, která má odpovědět na mnoho palčivých otázek,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Silniční infrastruktura

Silniční infrastruktura je nedílnou součásti multimodálního centra. Projekt počítá nejen s výstavbou obchvatů krajské metropole, ale i dalších měst a s přeložkami a budováním nových silnic. Modernizovány mají být i silnice II. a III. třídy ve vlastnictví Pardubického kraje. Vzniknou i nové cyklostezky. Samotné multimodální centrum a veřejný přístav na stávající silniční síť napojí nová silnice III. třídy v prostoru Semtína. Umožní také napojení průmyslové zóny Semtín. Projekt počítá se zkapacitněním místních komunikací a s vybudováním záchytných parkovišť. 

Letecká doprava

Počítá se také s leteckou dopravou, která může mít v Pardubicích velkou budoucnost. První zastávkou výstavy tak bylo už od června do září loňského roku pardubické letiště. Terminálem Jana Kašpara za tu dobu prošlo na 70 tisíc cestujících. Po významu Pardubic coby železniční křižovatky je právě letecká doprava velkým příslibem k rozvoji regionu. „Moje vize je jasná. Kromě cestujících za dovolenou oslovit i průmysl, zaměřit se na cargo dopravu. Pokud se nám to podaří a dokážeme u nás ve středu republiky vybudovat překladiště zboží z vody na koleje a z kolejí do vzduchu, bude to skvělé,“ komentoval budoucnost letecké dopravy náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.

Železniční síť

Z letiště se výstava k Dopravnímu uzlu Pardubice stěhovala do nádražní haly v Pardubicích. Do konce loňského roku si ji prohlédlo více než 100 tisíc cestujících. Železniční doprava hraje v projektu hlavní roli. Pardubice totiž leží na železničním koridoru Olomouc – Praha, který projektoval už v 19. století Jan Perner. Koridor je klíčovou tratí v České republice. Projekt Dopravního uzlu Pardubice zahrnuje i modernizaci samotného železničního uzlu.

Dalších více než 100 tisíc lidí mohlo vizualizaci projektu vidět i v ČSOB Pojišťovna aréně nejen při sportovních, ale i kulturních akcích. V Tyršových sadech byla výstava otevřena v květnu v rámci národního dopravního projektu DEN DOPRAVY ČR.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Fotografie z otevření výstavy

CO VÁS ZAJÍMÁ

Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu

8. 10. 2024

Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu

Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) společně se společnostmi Chládek a Tintěra, Pardubice a DYWIDAG informují veřejnost o úpravě harmonogramu 1. fáze etapy rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích. Ta měla podle původního plánu skončit 9. listopadu 2024, ale kvůli úpravám technologických postupů potrvá do února 2025. Pro motoristy se nic nemění, most bude i nadále průjezdný dvěma jízdními pruhy.

Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic

2. 10. 2024

Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic

Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) se připravuje na údržbu komunikací II. a III. třídy v našem regionu. V krajském rozpočtu je pro tyto účely vyčleněno celkem 150 milionů korun. Zimní údržba je naplánována od listopadu do konce března.

Další aktuality