Tatra sestavená žáky, moderní technologie i historická vozidla. To vše a mnohem víc nabídl Silniční veletrh
11. 9. 2020
Areál Správy a údržby silnic Pardubického kraje v Pardubicích – Doubravicích hostil v pátek 11. září již 19. ročník mezinárodního Silničního veletrhu, který si nenechal ujít rekordní počet vystavovatelů. Svou práci přijelo prezentovat 75 firem z celé České republiky, a to jak z oboru silničního hospodářství a dopravy, tak také stavební společnosti, výrobci a dodavatelé silniční techniky i výrobci strojů a automobilů.
Ihned po slavnostním zahájení Silničního veletrhu, kdy návštěvníky pozdravil mimo jiné předseda Krajské hospodářské komory Pardubického kraje Jozef Kopřivňanský, předseda dopravního výboru Pardubického kraje Petr Fiala a ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) Miroslav Němec, byla slavnostně pokřtěna nová kniha s názvem Modernizace silnic Pardubického kraje za rok 2016 až 2019. „Kniha dává přehled o tom, co nejúspěšnějšího zařídila krajská samospráva pro občany. V obrázcích se najde prakticky každý občan kraje, jelikož každý region dostal „nový kus nábytku“ v podobě silniční stavby,“ popsal novou publikaci ředitel SÚS Pk a hostitel akce Miroslav Němec.
Při Silničním veletrhu došlo také ke slavnostnímu předání vozu Tatra, který složili žáci Střední školy automobilní Ústí nad Orlicí. Jedinečný projekt v oblasti vzdělávání odborných škol Tatra do škol je zaměřený na automobilový průmysl, tradiční český výrobce nákladních vozidel Tatra si uvědomuje nedostatek technicky zaměřených studentů a přišel proto s unikátním projektem, kdy žáci dostávají rozebrané auto a poté ho skládají. „Žáci měli možnost vytvořit novou věc a poznat, jak to funguje, což je pro ně fantastická zkušenost. Na sestavení tatry se podílela skupina chlapců a jedné dívky,“ přiblížil Petr Vojtěch, ředitel Střední školy automobilní Ústí nad Orlicí. Stavba žákům zabrala zhruba tři měsíce a dohlíželi na ni odborníci ze společnosti Tatra. „Žáci u nás absolvují třítýdenní školení, i tak se auto se poté vrací zpátky do společnosti Tatra, kde prochází kompletní diagnostikou a zkouškami,“ popsal Petr Hendrych, obchodní ředitel Tatra Trucks. Největší odměnou žákům bude to, že auto, které vlastníma rukama sestavili, budou potkávat na silnicích. Na veletrhu ho totiž převzala Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která ho zařadí do své flotily.
Odborná veřejnost měla v pátek možnost seznámit se s novinkami a zajímavostmi v oboru a zhlédnout ukázky moderních technologií. Společnosti představily mimo jiné inovativní stroje, které ulehčí budování dopravní infrastruktury. Firma Stavoplast u svého stánku představila speciální bagr, který se dá využít například ve svahovitém terénu. „Díky plně hydraulickému podvozku je využitelný například ve vodním hospodářství, v lesnictví, ve svazích a všude tam, kam se ostatní bagry nedostanou,“ seznámil návštěvníky se strojem Kamil Žižka ze společnosti Stavoplast.
Firma Kovaco se zase netajila tím, že má k dispozici elektrický smykový nakladač. V areálu se ukázali také silničáři, kteří položili čerstvý asfalt, práci jim přitom usnadnil moderní distributor asfaltu Sprider, který slouží ke zefektivnění ručních pokládek. „Běžně by naložili čtyři tuny asfaltu a celý den to zpracovávali, s tímto distributorem naloží 15 tun a díky stroji je vydávkují za 20 minut. Za den dokáží zpracovat 60 až 100 tun, takže jsou daleko efektivnější. Dlouhým dávkovacím ramenem se navíc dá dosáhnout i na méně přístupná místa,“ upřesnil Ladislav Plíva ze společnosti Nadler s tím, že v České republice se zatím nacházejí jen dva tyto stroje.
Kromě inovativních produktů jednotlivých firem, mohli návštěvníci zhlédnout také historické automobily a traktory nebo výstavu Dopravní uzel Pardubice. Na programu byly ale také sportovní ukázky, o něž se postarali prostřednictvím Biketrial show mistr světa ve skákání na kole Martin Šimůnek a mistr republiky Vlastislav Kabeláč Čiháček.
Další fotografie
CO VÁS ZAJÍMÁ
8. 10. 2024
Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) společně se společnostmi Chládek a Tintěra, Pardubice a DYWIDAG informují veřejnost o úpravě harmonogramu 1. fáze etapy rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích. Ta měla podle původního plánu skončit 9. listopadu 2024, ale kvůli úpravám technologických postupů potrvá do února 2025. Pro motoristy se nic nemění, most bude i nadále průjezdný dvěma jízdními pruhy.
2. 10. 2024
Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) se připravuje na údržbu komunikací II. a III. třídy v našem regionu. V krajském rozpočtu je pro tyto účely vyčleněno celkem 150 milionů korun. Zimní údržba je naplánována od listopadu do konce března.