V Pardubickém kraji prošlo opravami a modernizací více než stovka silničních staveb

11. 12. 2019

Správa a údržba silnic Pardubického kraje společně s Krajskou hospodářskou komorou sezvala na pravidelné setkání instituce a firmy z oboru silničního hospodářství a dopravy. Krajští silničáři hodnotili sezonu 2019 jako jednu z nejúspěšnějších a představili své plány pro rok 2020.

Podle ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce bude letošní hospodářská sezona nejúspěšnější od roku 2002. Příspěvková organizace kraje překročila jednu miliardu korun obratu. „V letošním roce bylo v Pardubickém kraji realizováno na 120 velkoplošných oprav, modernizací a staveb a k tomu tisíce drobných akcí. Velkou pozornost jsme věnovali například Dopravnímu uzlu Pardubice či tématu budované dálnice D35,“ řekl na úvod setkání Miroslav Němec.

V projektu Dopravního uzlu Pardubice je zpracována druhá studie proveditelnosti, která řeší například napojení přístavu na silniční síť a odpovídá na otázku, zda bude současná kapacita silnic dostačující nebo jak se zvýší hluk na dotčených úsecích. Společně s Pardubickým krajem pak krajští silničáři řeší otázku silnic II. a III. třídy, které jsou a budou poškozeny výstavbou D35. „Jednáme se státem o náhradě škod na této silniční síti. Problém se týká přibližně 400 kilometrů silnic a 90 katastrů obcí. Náklady na opravu těchto silnic odhadujeme na 1,4 mld. korun,“ připomněl náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Michal Kortyš. Pardubický kraj se připravuje i na variantu, že peníze ze státního rozpočtu přijdou do kraje později a přemýšlí nad úvěrem ve výši 800 mil. korun.

Pardubický kraj v roce 2019 čerpal 550 mil. korun na 6 projektů z Integrovaného regionální operačního programu. Některé stavby budou dokončeny v roce 2020. V zásobníků pak má kraj připraveno další třiadvacet projektů.

„Na jaře chceme ve spolupráci s autorizovanou komorou inženýrů udělat tzv. technický den. Chceme navštívit stavbu mostu přes Labe ve Valech, který je společným projektem správy a údržby a Ředitelství vodních cest ČR. Do provozu bude uveden už příští rok. Chceme také připravit exkurzi na estakádu v Opatovicích nad Labem, která je přibližně 700 metrů dlouhá, a také na mimoúrovňové křižovatce v Uhersku. Tam se kříží dálnice se železnicí,“ prozradil ředitel krajských silničářů Miroslav Němec.

V rámci setkání jeho účastníci získali informace také o vývoji a rozvoji pardubického letiště a o akcích na železnici. Velkých projektů bude v následujících letech hned několik, například začne dlouho očekávaná modernizace železničního uzlu Pardubice včetně nádražní budovy, která je kulturní památkou. 

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

2. 7. 2020

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

Pro Pardubický kraj je budoucí dálnice D35 doslova požehnáním, na druhou stranu mu přináší i řadu starostí. Její budování totiž pochopitelně přináší nutnost dopravovat obrovské množství materiálu a velká frekvence naložených nákladních vozů poměrně značně poškozuje silnice. A zatímco „pětatřicítka“ je v majetku státu, silnice likvidované návozem a odvozem stavebního materiálu patří právě kraji. Ten ještě před začátkem stavby začal řešit, kdo škody na krajském majetku uhradí.

Ostatní Oznámení
Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

2. 7. 2020

Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

Zbrusu nový stroj zaparkoval v Poličce na zdejším cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Souprava dovezená z Německa nahradí svou třicet let starou předchůdkyni, která se na území celého regionu starala o provádění silničních emulzních nátěrů. Cestářům umožní nové zařízení výrazně prodloužit životnost vozovek, o které se starají.

Ostatní Oznámení

Další aktuality