Unikátní výstava o Dopravním uzlu Pardubice je k vidění v letištním terminálu

19. 6. 2018

Všechny čtyři mody dopravy má propojit Dopravní uzel Pardubice. Multimodální centrum v Pardubicích se stane křižovatkou silniční, železniční, vodní a letecké dopravní sítě a bude jediné svého typu v celé České republice.

Projekt Dopravního uzlu Pardubice teď veřejnosti přibližuje výstava, která je instalována v novém terminálu pardubického letiště a odkud by se měla na konci září letošního roku přestěhovat do nádražní budovy v Pardubicích. Expozice je určena široké veřejnosti, která má jedinečnou příležitost seznámit se zblízka s jednotlivými plánovanými projekty na železnici, silnici, vodě i ve vzduchu. Výstava je přístupná každý den v době provozu letištního terminálu.

Slavnostního otevření se na pardubickém letišti zúčastnil kromě 1. místopředsedkyně Senátu Miluše Horské i ministr dopravy Dan Ťok, a to v rámci výjezdního zasedání Vlády ČR v Pardubickém kraji. „Multimodální uzly chceme podporovat. Propojení železnice, vody, silnice a v tomto případě i vzduchu může být zajímavé. Jsem přesvědčený, že to má svůj smysl a že to bude fungovat,“ řekl při návštěvě letištního terminálu a otevření výstavy Dan Ťok. „Přiznám se, že u regionálních letišť jsem mírným skeptikem. Tato letiště to totiž nemají v České republice jednoduché. Nicméně v tomto kraji, kde poprvé letěl Jan Kašpar, létání tradici má. Pardubice jsou pro mě neodmyslitelně důležitým železničním uzlem a splavnění Labe až do Pardubic je naší prioritou a doufám, že se to brzo povede,“ shrnul svůj pohled na Dopravní uzel Pardubice ministr dopravy. 

Náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš vidí v letecké dopravě budoucnost. „Moje vize je jasná. Kromě cestujících za dovolenou oslovit i průmysl, zaměřit se na cargo dopravu. Pokud se nám to podaří a dokážeme u nás ve středu republiky vybudovat překladiště zboží z vody na koleje a z kolejí do vzduchu, bude to skvělé.“

Nedílnou součástí multimodálního centra je ale i silniční infrastruktura. Projekt počítá nejen s výstavbou obchvatů krajské metropole, ale i dalších měst a s přeložkami a budováním nových silnic. Modernizovány mají být i silnice II. a III. třídy ve vlastnictví Pardubického kraje a vzniknou i nové cyklostezky. Samotné multimodální centrum a veřejný přístav na stávající silniční síť napojí nová silnice III. třídy. Umožní také napojení průmyslové zóny Semtín. Projekt počítá se zkapacitněním místních komunikací a s vybudováním záchytných parkovišť.

Budoucnost v multimodálním centru jednoznačně vidí primátor města Pardubice Martin Charvát: „Město Pardubice je jedinečné svojí polohou v centru České republiky a v podstatě v srdci Evropy. A vzhledem k tomu, že se tu potkávají všechny druhy dopravy, je na více než jasné, že budoucnost a konkurenční výhoda je právě v multimodálním logistickém centru, v dopravním uzlu, který propojí všechny dopravní obory. Díky dopravnímu uzlu se pardubický region stane ještě více vyhledávaným místem investory. Místem, kde se budou potkávat výroba, věda i výzkum.“

Nositelem projektu Dopravního uzlu Pardubice je krajská příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která se jej ujala podobně jako dalších klíčových rozvojových témat v regionu. Jedná se například o výstavbu přivaděčů k dálnici D35, které se podařilo začlenit do vládního memoranda. „Pardubice a Pardubický kraj ukazují, že kde je vůle, je i cesta. Pokud se totiž podívám na zdejší organizace a úspěšnost čerpání programu Ministerstva dopravy ČR, patří ve srovnání s ostatními kraji mezi nejúspěšnější – a to jak v silniční, tak i v letecké dopravě,“ řekl k tomuto tématu 1. náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Další informace o dopravním uzlu najdete na webových stránkách www.dopravniuzel.cz.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Fotografie z výstavy

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality