Stromy mají svůj význam i v zimním období
13. 1. 2022
PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.
Důležité jsou silnice, proč se ještě starat o stromy kolem nich? To by si mohl říct laik, pro kterého strom vedle vozovky představuje jen riziko v případě nehody. „To se týká starých silničních alejí, kdy jsou stromy v bezprostřední blízkosti vozovky a jsou tak rizikovým faktorem nejen pro řidiče, ale i při zimní údržbě,“ souhlasí ekolog Správy a údržby silnic Pardubického kraje František Weisbauer. „Může se totiž stát, že naše vozidlo o strom vedle vozovky zachytí radlicí.“
CO VÁS ZAJÍMÁ
20. 9. 2024
Silničáři sčítají škody po povodni, podle odhadů budou kolem 40 milionů
Sotva opadla hladina vody, začali zaměstnanci Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) nejenom s čištěním zaplavených komunikací, ale i s vyčíslováním škod. Podle prvních odhadů bude povodňový účet za škodu na silnicích ve výši 40 milionů korun. Největší problémy hlásí Dolní Morava.
19. 9. 2024
Doprava v Orli bude bezpečnější. Řidiči mají nový kruhák, cyklisté a chodci vlastní stezku
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) ve čtvrtek 19. září ve spolupráci s tamní radnicí spustila provoz na nové okružní křižovatce v Orli na Chrudimsku. Její vybudování je součástí projektu na zvýšení bezpečnosti v obci. Obyvatelé díky tomu budou mít i opravenou silnici II/358, společnou stezku pro pěší i cyklisty, zpomalovací prvky na komunikaci i výměnu veřejného osvětlení. Náklady dosáhly téměř 30 milionů korun s daní.