Setkání cestářů na východě Slovenska bylo inspirativní

18. 12. 2019

Delegace Správy a údržby silnic Pardubického kraje vyrazila na východní Slovensko, aby se zúčastnila odborné konference doprovázené exkurzemi na největší stavby v regionu. Dlouholeté partnerství s tamními cestáři vychází ze spolupráce Pardubického kraje a Prešovského samosprávného kraje, které trvá už od prvopočátků samosprávných celků obou zemí.

Správa a údržba ciest Prešovského samosprávného kraja slaví 15. výročí své existence. To bylo mimo jiné důvodem k uspořádání odborné konference. Kromě delegace z Pardubického kraje se jí účastnili i zástupci Polska a Ukrajiny.

„Velmi inspirativní byla návštěva i samotného sídla tamní údržby silnic. Prešovský kraj masivně obnovuje techniku zimní údržby. Kolegové nám prezentovali deset nových sypačů a další drobnější techniku, kterou při údržbě silnic používají. Do konce roku očekávají ještě tři nové vozy. Je ale pravda, že jejich technika je poměrně zastaralá a modernizace parku velmi nutná,“ říká ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Správa a údržba ciest Prešovského samosprávného kraja spravuje na 2500 km silnic II. a III. třídy, v Pardubickém kraji je silniční síť o více než 600 km delší. Prešovská organizace zaměstnává 800 lidí, v Pardubickém kraji to je 400 zaměstnanců.

Pro delegaci z Pardubického kraje slovenští kolegové připravili také několik exkurzí. První se týkala prohlídky dálniční estakády a budovaného dvoutubusového tunelu o délce cca 3 km na dálnici D1 kolem Prešova. Ta je součástí tahu „via carpatia“ od Baltu až na jih Evropy. Odtud delegace pokračovala do Hervertova, kde byl slavnostně otevřen most. Ten je jedinou přístupovou cestou do obce.

„Zajímavá byla také prohlídka solných dolů ze 14. století. Těžili tu až do hloubky 150 metrů, kdy se důl zaplavil vodou. Ten solný roztok má 36% soli, tedy více než solanka, kterou používáme na zimní údržbu silnic,“ dodává Miroslav Němec.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Další fotografie ze setkání cestářů

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality