Rekonstrukce silnice mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem začne ještě letos, nejprve se ale chystá oprava výtluků

16. 2. 2024

Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) připravuje rekonstrukci silnice II/360 mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. Ještě před ní však během dubna silničáři zahájí nutné opravy povrchu ve vybraných úsecích na trase

Komplexní rekonstrukce silnice II/360 spojující města Ústí nad Orlicí a Letohrad bude mít několik etap a první začne již v letošním roce. Před jejím zahájením dojde kvůli nevyhovujícímu technickému stavu k výspravám živičného krytu vybraných úseků. „Je to dočasné řešení, k němuž přistupujeme preventivně z toho důvodu, že vozovka v některých místech v posledních letech poměrně rychle degraduje vlivem počasí a zátěže. Nechceme, aby se nadále snižovala bezpečnost a plynulost dopravy v této lokalitě. Proto na části silnice od Černovíru po lesní úsek v Letohradě opravíme povrch tam, kde je stav nejhorší. Celkem se jedná o šest lokalit, které určilo místní cestmistrovství. Práce na nich začnou v průběhu dubna letošního roku s tím, že v případě výsprav se pohybujeme na nákladech kolem 20 milionů korun s daní. K tomu ještě v letošním roce začne komplexní rekonstrukce úseku od obchodní zóny v Ústí nad Orlicí až po železniční přejezd,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že dílčí opravy povrchu poničených částí silnice se budou dělat za částečných dopravních omezení.
 
V případě komplexní rekonstrukce silnice II/360 od obchodní zóny v Ústí nad Orlicí až po přejezd u Černovír se vedení SÚS zástupcům kraje zavázalo, že práce zahájí ještě letos, podle předpokladů by tak mělo dojít ve druhé polovině roku. 
 
Pardubický kraj chtěl původně tento projekt financovat z fondů Evropské unie, nakonec ale se ale samospráva vydala jinou cestou. „Kvůli převisu žádostí i odhadovaným časovým prodlevám jsme si vyhodnotili, že nejrychlejším řešením bude akci rozdělit na etapy a vše platit přímo z krajského rozpočtu. Pokud bychom projekt financovali z eurofondů, začali bychom opravovat nejdříve v letech 2026 a 2027. Na první etapu od okružní křižovatky v Ústí nad Orlicí k železničnímu přejezdu Černovír máme projektovou dokumentaci k územnímu rozhodnutí a nyní pracujeme na získání stavebního povolení. Pro ilustraci dodávám, že letos plánujeme zahájení zhruba sto projektů oprav komunikací za téměř tři miliardy korun s daní po celém Pardubickém kraji. Plán vychází z priorit, které se určují například v závislosti na frekvenci dopravy, lokálním významu i stavu vozovky,“ dodává náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
 
Zajímají vás opravy silnic v Pardubickém kraji?

Na webu doprava.pardubickykraj.cz můžete najít seznam plánovaných rekonstrukcí, které chce Pardubický kraj zahájit v letošním roce. Po výsledcích soutěží na veřejné zakázky budou data aktualizovaná a doplněná o přesné termíny realizací, předpokládané náklady a v případě větších staveb i detailních infoletáků. Na webu také naleznete plánované investice Ředitelství silnic a dálnic a Správy železnic.
 
V průběhu příštích týdnů na webu najdete i konkrétní informace k jednotlivým etapám opravy silnice II/360.
 
 

Oddělení komunikace a sekretariátu hejtmana
Autor článku

AKTUALITY

Na Dolní Moravě se opět jezdí, silnice byla před pár dny otevřena

25. 11. 2025

Na Dolní Moravě se opět jezdí, silnice byla před pár dny otevřena

Přibližně 1,6 kilometru dlouhý úsek silnice III/31227 od odbočky na Větrný vrch po křižovatku na parkoviště U Slona na Dolní Moravě byl před několika dny otevřen v režimu předčasného užívání. Část tohoto úseku byla v délce přibližně 400 metrů v loňském roce výrazně poškozena zářijovými povodněmi.

Co s I/35 po dokončení dálnice? Kraj, město a ŘSD řeší průtah Litomyšlí

18. 11. 2025

Co s I/35 po dokončení dálnice? Kraj, město a ŘSD řeší průtah Litomyšlí

Další osud silnice I/35 po dokončení dálnice D35, a to nejen v oblasti Litomyšle, byl tématem jednání zástupců Pardubického kraje, Ředitelství silnic a dálnice ČR, města Litomyšl, Správy a údržby silnic Pardubického kraje a dalších partnerů v území. Po dokončení dálnice D35 kolem Litomyšle by mělo velmi výrazně ubýt vozidel, která městem nyní projíždějí. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 projede městem denně přes 21 tisíc aut.

Další aktuality