Příprava investic do silniční sítě v příštím roce je v plném proudu

20. 12. 2017

Shrnutí stavební sezony v Pardubickém kraji v roce 2017 a plány na rok příští, taková byla témata pravidelného pracovního setkání zástupců institucí a firem působících v oblasti dopravy.

Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje zodpovědného za dopravu a dopravní obslužnost Michala Kortyše ještě na začátku letošního roku nebylo jasné, jaké prostředky do oprav silnic půjdou. Ministerstvo dopravy ČR peníze nakonec uvolnilo. „V současné době se dokončuje zhruba 20 staveb, které budou letos předány do provozu. Další čtyři zůstanou rozpracovány do příštího roku. Na jejich dokončení v příštím roce bude převedena částka kolem 20 milionů korun z celkové hodnoty projektů ve výši 225 milionů. Práce jsou odloženy na příští rok z důvodu blížící se zimy a tím pádem hrozící nekvality provedené práce,“ připomíná náměstek hejtmana Michal Kortyš.  Na problematiku financování oprav silnic navázal i vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Ladislav Umbraun: „Letos se do oprav silnic investovalo kolem 600 milionů korun a je dobře, že ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury i v tomto roce na kraje nějakým způsobem pamatoval. Nedá se to však srovnat například s rokem 2015, kdy kraje od SFDI inkasovaly přes 4 miliardy korun, a do našich silnic jsme mohli investovat téměř miliardu.“

Příprava projektů za evropské peníze

Na pracovním jednání se jeho účastníci věnovali také stavu konkrétních staveb i přípravě projektů spolufinancovaných z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). V něm má Pardubický kraj připraveno na pětatřicet projektů. „Máme vytipovaných také 20 mostů, na které budeme dělat projektovou dokumentaci, abychom měli náhradu v případě, že by z nejrůznějších důvodů projekt na některou silnici nedopadl,“ dodává náměstek hejtmana Kortyš. U projektů IROP se ale kraj potýká s problémy s majetkoprávní přípravou, které by snad ale mohla vyřešit novela stavebního zákona. Díky změnám v zadávání zakázek totiž už nerozhoduje pouze cena, ale také lhůta výstavby. 

Největší stavby v regionu

Kromě projektů IROP Pardubický kraj připravuje například také modernizaci silnice na Králicku v rámci česko-polské spolupráce, nebo obchvat Dašic a Rokytna, které jsou přivaděči k budované dálnici D35. „Obchvat Dašic i Rokytna a Býště jsou ve vysokém stupni rozpracování a příští rok by se na nich mohlo začít pracovat,“ říká ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec s tím, že na obchvat Dašic plynule naváže další připravovaná stavba, kterou je obchvat Zminného. „Obchvatem Dašic s napojením na D35 a obchvatem Zminného získá východní část Pardubic kvalitní napojení na evropskou silniční síť,“ doplňuje Miroslav Němec. Největší připravovanou stavbou za 1,2 miliardy korun, kterou už schválila i Centrální komise Ministerstva dopravy, je stavba silnice od Vysokého Mýta směrem na Choceň a Žamberk. Dalším velkým projektem je most přes Labe ve Valech u Přelouče, na které Pardubický kraj spolupracuje s Ředitelstvím vodních cest ČR. Stavba za přibližně 200 milionů korun by měla začít už v roce 2018.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Otevření obchvatu Dašic se blíží

22. 7. 2024

Otevření obchvatu Dašic se blíží

V minulém týdnu se uskutečnil jeden z posledních kontrolních dnů na stavbě obchvatu Dašic. Téměř tři kilometry dlouhá stavba bude v režimu zkušebního provozu spuštěna pro veřejnost 26. srpna. Stavba výrazně uleví městu Dašice, jehož centrem na dálnici D35 jezdí několik tisíc aut denně.

Otevírá se silnice v Dolním Újezdu, křižovatka je bezpečnější

15. 7. 2024

Otevírá se silnice v Dolním Újezdu, křižovatka je bezpečnější

Od úterý 16. července se bude obyvatelům Dolního Újezdu na Litomyšlsku i dalších okolních obcí lépe žít. Po téměř čtyřech měsících skončila již druhá etapa rekonstrukce komunikace II/359. Silničáři stihli projekt dokončit s více než měsíčním předstihem oproti plánovanému harmonogramu. Řidiči mohou po nové vozovce jezdit již od ranních hodin.

Další aktuality