Zimní pneumatiky
Povinné použití zimních pneumatik je upraveno novelizací Zákona o silničním provozu č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích v § 40a .
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik 18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí 18a).
CO VÁS ZAJÍMÁ
8. 10. 2024
Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) společně se společnostmi Chládek a Tintěra, Pardubice a DYWIDAG informují veřejnost o úpravě harmonogramu 1. fáze etapy rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích. Ta měla podle původního plánu skončit 9. listopadu 2024, ale kvůli úpravám technologických postupů potrvá do února 2025. Pro motoristy se nic nemění, most bude i nadále průjezdný dvěma jízdními pruhy.
2. 10. 2024
Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) se připravuje na údržbu komunikací II. a III. třídy v našem regionu. V krajském rozpočtu je pro tyto účely vyčleněno celkem 150 milionů korun. Zimní údržba je naplánována od listopadu do konce března.