Plány do budoucnosti a finanční zdroje – největší témata Dopravní konference 2018

6. 9. 2018

VII. ročník DOPRAVNÍ KONFERENCE je sice minulostí, její účastníci se ale dívali do budoucnosti. Nejčastějšími tématy totiž byly strategie rozvoje všech dopravních infrastruktur v České republice a v Pardubickém kraji. S tím souvisely nejen prezentace připravovaných projektů, ale také možnosti jejich financování.

Mezi panelisty DOPRAVNÍ KONFERENCE vystoupili zástupci Ministerstva dopravy ČR, Státního fondu dopravní infrastruktury, Ředitelství vodních cest ČR, Správy železniční dopravní cesty, letiště Pardubice, Pardubického kraje a také jeho příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Nechyběla ani doprava letecká prostřednictvím prezentace provozovatele civilní části pardubického kraje letiště, společnosti East Bohemian Airport. Záštitu nad konferencí převzali hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš. „Jsem rád, že se v tak hojném počtu scházíte u nás v Pardubicích na konferenci, kterou jsme pro vás připravili. Věřím, že si z ní odnesete nové a důležité informace,“ řekl v úvodu konference náměstek hejtmana Michal Kortyš.

Účastníky konference vítal také primátor města Pardubice Martin Charvát, který krajskou metropoli označil za správné místo pro konání Dopravní konference. „Jsem centrem dopravy, i když jsme možná jediné krajské město, které má hlavní dopravní trasy uprostřed města. Blýská se ale na lepší časy s obchvaty města. V minulosti se nám podařilo zmodernizovat Přednádraží a společně s plánovou modernizací železničního uzlu bychom se mohli dočkat i nové lávky přes koridor směrem na Duklu,“ uvedl primátor Martin Charvát.

Účastníci Dopravní konference věnovali velkou pozornost příspěvku 1. náměstka ministra dopravy Tomáše Čočka, který hovořil zejména o novelizaci stavebního zákona a zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Shrnul také aktuální stav v přípravě dvou klíčových dopravních tepen ve východních Čechách, dálnic D11 a D35. „Úsek D35 Časy – Ostrov bychom mohli zahájit ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. U úseku z Opatovic do Časů byl zrušen tendr na zhotovitele, ale optimistické předpoklady hovoří o tom, že nový by mohl být vyhlášen už v říjnu. Současně jsou v přípravě přivaděče k D35, jejichž nositelem je Správa a údržba silnic Pardubického kraje,“ sdělil účastníkům konference Tomáš Čoček.

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica pak prozradil několik čísel z rozpočtu letošního roku a výhled na rok 2019. V návrhu rozpočtu na příští rok je prozatím alokována částka 86,3 mld. korun, z toho by téměř 21 mld. korun mělo být z evropských zdrojů. Do Pardubického kraje by mělo v oblasti silnic a dálnic putovat až 2,6 mld. korun, na železnice 563 mil. korun, na vodní cesty – most ve Valech 110 mil. korun a Pardubický kraj by měl čerpat částku 194 mil. korun na realizaci přivaděčů k D35.

Ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec kromě přivaděčů, které patří k tzv. rozvojovým tématům Pardubického kraje, připojil informace o přípravě Dopravního uzlu a připomněl, že Pardubický kraj letos realizuje 62 staveb a další dvě stavby jsou financovány z IROPu. Prezentovány byly také projekty na železnici, včetně modernizace železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová, plány na splavnění Labe i další směřování letiště Pardubice s návazností na projekt Dopravního uzlu Pardubice.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Fotografie z konference

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality