Odboráři v dopravě vyjednali podmínky pro příští rok

7. 12. 2018

Odborový svaz pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství (DOSIA) vyjednal pracovní podmínky pro rok 2019. Jeho zástupci totiž podepsali se Svazem dopravy, který zastupuje zaměstnavatele v oboru, tzv. kolektivní smlouvy vyššího stupně. Ta vymezuje „pravidla hry“ mezi zaměstnanci, zaměstnavateli a potažmo státem.

Kolektivní smlouvy jsou dvě – první se týká obchodních společností, druhá příspěvkových organizací. Smlouvy zaměstnancům těchto firem zaručují práva a povinnosti například v oblasti mezd, v sociálních otázkách, v personálních záležitostech apod. „Tento materiál je velmi cenný právě proto, že jasně vymezuje vzájemné působení a základní pracovní podmínky mezi zaměstnanci a zaměstnavateli,“ vysvětluje Miroslav Němec, viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu a současně ředitel krajské příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Spolu s ním podpis pod kolektivní smlouvy připojili výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík a předseda DOSIA Jan Rejský. 

Kolektivní smlouvy vyššího stupně jsou základem pro vyjednávání podmínek mezi odbory a zaměstnanci v jednotlivých organizacích. „Tyto kolektivní smlouvy jsou závazné pro všechny zaměstnavatele sdružené v Sekci silničního hospodářství v rámci Svazu dopravy ČR, a samozřejmě pro všechny jejich zaměstnance. Tento materiál nastavuje základní pravidla, zaměstnanci si v podnikových smlouvách samozřejmě mohou vyjednat ještě více,“ dodává Jan Rejský. 

Jednou z organizací, která pravidelně kolektivní smlouvu mezi odborovou organizací a zaměstnavatelem už několik let uzavírá, je Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Podle jejího ředitele Miroslava Němce to pomáhá k nastavení dobrých vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, potažmo zřizovatelem organizace. „Je to základ udržení sociálního smíru a spolehlivosti chodu organizací, které zabezpečují velmi citlivou oblast, jako je zimní a letní údržba silnic, dále i podporu rozvoje a udržitelnosti silniční infrastruktury státu a krajů,“ uzavírá Miroslav Němec.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

2. 7. 2020

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

Pro Pardubický kraj je budoucí dálnice D35 doslova požehnáním, na druhou stranu mu přináší i řadu starostí. Její budování totiž pochopitelně přináší nutnost dopravovat obrovské množství materiálu a velká frekvence naložených nákladních vozů poměrně značně poškozuje silnice. A zatímco „pětatřicítka“ je v majetku státu, silnice likvidované návozem a odvozem stavebního materiálu patří právě kraji. Ten ještě před začátkem stavby začal řešit, kdo škody na krajském majetku uhradí.

Ostatní Oznámení
Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

2. 7. 2020

Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

Zbrusu nový stroj zaparkoval v Poličce na zdejším cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Souprava dovezená z Německa nahradí svou třicet let starou předchůdkyni, která se na území celého regionu starala o provádění silničních emulzních nátěrů. Cestářům umožní nové zařízení výrazně prodloužit životnost vozovek, o které se starají.

Ostatní Oznámení

Další aktuality