Odboráři v dopravě vyjednali podmínky pro příští rok

7. 12. 2018

Odborový svaz pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství (DOSIA) vyjednal pracovní podmínky pro rok 2019. Jeho zástupci totiž podepsali se Svazem dopravy, který zastupuje zaměstnavatele v oboru, tzv. kolektivní smlouvy vyššího stupně. Ta vymezuje „pravidla hry“ mezi zaměstnanci, zaměstnavateli a potažmo státem.

Kolektivní smlouvy jsou dvě – první se týká obchodních společností, druhá příspěvkových organizací. Smlouvy zaměstnancům těchto firem zaručují práva a povinnosti například v oblasti mezd, v sociálních otázkách, v personálních záležitostech apod. „Tento materiál je velmi cenný právě proto, že jasně vymezuje vzájemné působení a základní pracovní podmínky mezi zaměstnanci a zaměstnavateli,“ vysvětluje Miroslav Němec, viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu a současně ředitel krajské příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Spolu s ním podpis pod kolektivní smlouvy připojili výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík a předseda DOSIA Jan Rejský. 

Kolektivní smlouvy vyššího stupně jsou základem pro vyjednávání podmínek mezi odbory a zaměstnanci v jednotlivých organizacích. „Tyto kolektivní smlouvy jsou závazné pro všechny zaměstnavatele sdružené v Sekci silničního hospodářství v rámci Svazu dopravy ČR, a samozřejmě pro všechny jejich zaměstnance. Tento materiál nastavuje základní pravidla, zaměstnanci si v podnikových smlouvách samozřejmě mohou vyjednat ještě více,“ dodává Jan Rejský. 

Jednou z organizací, která pravidelně kolektivní smlouvu mezi odborovou organizací a zaměstnavatelem už několik let uzavírá, je Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Podle jejího ředitele Miroslava Němce to pomáhá k nastavení dobrých vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, potažmo zřizovatelem organizace. „Je to základ udržení sociálního smíru a spolehlivosti chodu organizací, které zabezpečují velmi citlivou oblast, jako je zimní a letní údržba silnic, dále i podporu rozvoje a udržitelnosti silniční infrastruktury státu a krajů,“ uzavírá Miroslav Němec.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality