Odboráři v dopravě vyjednali podmínky pro příští rok
7. 12. 2018
Odborový svaz pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství (DOSIA) vyjednal pracovní podmínky pro rok 2019. Jeho zástupci totiž podepsali se Svazem dopravy, který zastupuje zaměstnavatele v oboru, tzv. kolektivní smlouvy vyššího stupně. Ta vymezuje „pravidla hry“ mezi zaměstnanci, zaměstnavateli a potažmo státem.
Kolektivní smlouvy jsou dvě – první se týká obchodních společností, druhá příspěvkových organizací. Smlouvy zaměstnancům těchto firem zaručují práva a povinnosti například v oblasti mezd, v sociálních otázkách, v personálních záležitostech apod. „Tento materiál je velmi cenný právě proto, že jasně vymezuje vzájemné působení a základní pracovní podmínky mezi zaměstnanci a zaměstnavateli,“ vysvětluje Miroslav Němec, viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu a současně ředitel krajské příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Spolu s ním podpis pod kolektivní smlouvy připojili výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík a předseda DOSIA Jan Rejský.
Kolektivní smlouvy vyššího stupně jsou základem pro vyjednávání podmínek mezi odbory a zaměstnanci v jednotlivých organizacích. „Tyto kolektivní smlouvy jsou závazné pro všechny zaměstnavatele sdružené v Sekci silničního hospodářství v rámci Svazu dopravy ČR, a samozřejmě pro všechny jejich zaměstnance. Tento materiál nastavuje základní pravidla, zaměstnanci si v podnikových smlouvách samozřejmě mohou vyjednat ještě více,“ dodává Jan Rejský.
Jednou z organizací, která pravidelně kolektivní smlouvu mezi odborovou organizací a zaměstnavatelem už několik let uzavírá, je Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Podle jejího ředitele Miroslava Němce to pomáhá k nastavení dobrých vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, potažmo zřizovatelem organizace. „Je to základ udržení sociálního smíru a spolehlivosti chodu organizací, které zabezpečují velmi citlivou oblast, jako je zimní a letní údržba silnic, dále i podporu rozvoje a udržitelnosti silniční infrastruktury státu a krajů,“ uzavírá Miroslav Němec.
CO VÁS ZAJÍMÁ
20. 9. 2024
Silničáři sčítají škody po povodni, podle odhadů budou kolem 40 milionů
Sotva opadla hladina vody, začali zaměstnanci Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) nejenom s čištěním zaplavených komunikací, ale i s vyčíslováním škod. Podle prvních odhadů bude povodňový účet za škodu na silnicích ve výši 40 milionů korun. Největší problémy hlásí Dolní Morava.
19. 9. 2024
Doprava v Orli bude bezpečnější. Řidiči mají nový kruhák, cyklisté a chodci vlastní stezku
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) ve čtvrtek 19. září ve spolupráci s tamní radnicí spustila provoz na nové okružní křižovatce v Orli na Chrudimsku. Její vybudování je součástí projektu na zvýšení bezpečnosti v obci. Obyvatelé díky tomu budou mít i opravenou silnici II/358, společnou stezku pro pěší i cyklisty, zpomalovací prvky na komunikaci i výměnu veřejného osvětlení. Náklady dosáhly téměř 30 milionů korun s daní.