Odboráři v dopravě dohodli „pravidla hry“ se zaměstnavateli na příští rok

15. 12. 2017

Měsíc prosinec bývá obdobím, kdy Odborový svaz pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství každoročně podepisuje tzv. kolektivní smlouvy se Svazem dopravy, resp. zaměstnavateli v oboru.

Kolektivní smlouvy jsou dvě. Jedna se týká obchodních subjektů, druhá příspěvkových organizací. Dohodnuté podmínky na rok 2018 považuje předseda Odborového svazu pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Jan Rejský za velmi dobré. „Vyjednávání z  pohledu zaměstnanců bylo velice úspěšné a máme hned několik dobrých zpráv. Ty se týkají například navýšení platů a mezd, délky trvání dovolené i výše odstupného.

Navýšení mezd v příspěvkových organizacích vychází z nařízení vlády a mzdy tak vzrostou o 10%. Stejné navýšení se odborářům podařilo vyjednat i u obchodních organizací, kde žádný předpis neexistuje. U obou smluv bylo také sjednáno odstupné ve výši až šestinásobku mzdy podle počtu odpracovaných let. Z obchodních smluv vyplývá také nárok na pět týdnů dovolené, tedy o jeden týden více než stanovuje zákoník práce. „V podnikových smlouvách si pak zaměstnanci samozřejmě můžou vyjednat ještě více,“ dodává Rejský.

Tyto kolektivní smlouvy vyššího typu jsou závazné pro všechny zaměstnavatele sdružené ve Svazu dopravy ČR, v sekci Silničního hospodářství, a pro všechny zaměstnance, kterých je cca 7 500, zastoupené základními odborovými organizacemi. Svaz dopravy s podnikovými odboráři smlouvy podepisuje vždy na celý kalendářní rok. „Například Správa a údržba silnic Pardubického kraje takové kolektivní smlouvy uzavírá už několik let a i díky tomu je spolupráce se základní odborovou organizací na výborné úrovni. Zaručujeme tak svým zaměstnancům určité sociální jistoty a výhody,“ komentuje kolektivní smlouvy ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec, který je současně viceprezidentem Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu. „Pro zaměstnavatele je sociální smír důležitý zejména v oblastech, kde plnění úkolů je vázáno na zdraví občanů, její bezpečnost a ohrožení majetku v silničním provozu. Naše organizace jsou součástí integrovaného záchranného systému. Nechceme řešit obdobné problémy, jako byly např. v autobusové dopravě,“ dodává Miroslav NěmecV Pardubickém kraji bude taková smlouva podepsána na jaře příštího roku.

Své podpisy pod smlouvy v sídle Svazu dopravy ČR v Praze připojili předseda Odborového svazu pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Jan Rejský spolu s místopředsedou tohoto svazu Janem Čupem, na druhé straně pak prezident Svazu dopravy ČR Jaroslav Hanák, resp. výkonný ředitel Svazu dopravy ČR Petr Kašík, a viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu Miroslav Němec.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

2. 7. 2020

Jak to bude s obnovou silnic poškozených stavbou dálnice?

Pro Pardubický kraj je budoucí dálnice D35 doslova požehnáním, na druhou stranu mu přináší i řadu starostí. Její budování totiž pochopitelně přináší nutnost dopravovat obrovské množství materiálu a velká frekvence naložených nákladních vozů poměrně značně poškozuje silnice. A zatímco „pětatřicítka“ je v majetku státu, silnice likvidované návozem a odvozem stavebního materiálu patří právě kraji. Ten ještě před začátkem stavby začal řešit, kdo škody na krajském majetku uhradí.

Ostatní Oznámení
Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

2. 7. 2020

Souprava na míru zrychlí a zlevní opravy silnic

Zbrusu nový stroj zaparkoval v Poličce na zdejším cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Souprava dovezená z Německa nahradí svou třicet let starou předchůdkyni, která se na území celého regionu starala o provádění silničních emulzních nátěrů. Cestářům umožní nové zařízení výrazně prodloužit životnost vozovek, o které se starají.

Ostatní Oznámení

Další aktuality