Odboráři podepsali dohodu se Svazem dopravy

16. 12. 2019

Zástupci odborového svazu pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Čech a Moravy (DOSIA) podepsali dohodu se Svazem dopravy, který zastupuje zaměstnavatele v oboru. Jedná se o tzv. kolektivní smlouvu vyššího stupně, která definuje pracovní podmínky pro rok 2020.

Kolektivní smlouvy vymezují práva a povinnosti mezi zaměstnanci, zaměstnavateli a potažmo i státem. Každoročně se uzavírají dvě. Jedna smlouva se týká obchodních společností, druhá příspěvkových organizací. Smlouvy nastavují pravidla pro oblast mezd, personálních záležitostí, sociální oblast apod. Svůj podpis pod dohody připojili předseda, resp. místopředseda DOSIA Jan Rejský a Jan Čup, výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík a viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční infrastrukturu Miroslav Němec. Ten je současně také ředitelem příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. „Smlouva je velmi důležitým materiálem, který jasně a přehledně definuje pravidla hry mezi zaměstnanci a zaměstnavateli. Z tohoto dokumentu pak vycházejí i kolektivní smlouvy, které uzavírají odboráři v konkrétních organizacích se svým vedením. V případě naší organizace takovou smlouvu podepíšeme na začátku příštího roku,“ řekl Miroslav Němec.

Kolektivní smlouvy vyššího stupně jsou základem pro vyjednávání podmínek mezi odbory a zaměstnanci v jednotlivých organizacích a jsou závazné pro všechny zaměstnavatele sdružené v Sekci silničního hospodářství v rámci Svazu dopravy ČR, a pro všechny jejich zaměstnance.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Další fotografie z události

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality