Nová technika i dopravní projekty, takový byl Technický den krajských cestářů

22. 2. 2018

Představitelé Pardubického kraje, města Pardubice, starostové, zástupci Policie ČR i dodavatelské sféry – takové bylo osazenstvo Technického dne. Ten pořádala Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která na něm představila největší dopravní projekty v kraji a prezentovala svou novou techniku.

Právě na investice do techniky se zaměřil Pardubický kraj. „Nákupu a modernizaci techniky musíme věnovat pozornost. Čekám na schválení kolegů v radě a zastupitelstvu, ale do této oblasti by letos mělo jít více peněz než v letech předchozích,“ řekl hned na úvod setkání náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš. 

V rámci technické části programu byla řeč o přivaděčích k budoucí dálnici D35, o optimalizaci tunelů pod železničním koridorem v České Třebové a také o Multimodálním logistickém centru. To má vyrůst na břehu Labe v Pardubicích a bude jediné v České republice, které propojí všechny druhy dopravy. Projekt s sebou přináší rozsáhlou výstavbu obchvatů a modernizací silnic na Pardubicku, rozšíření železničních tratí, výstavbu cargo terminálu na pardubickém letišti i splavnění Labe a vybudování přístavu v krajské metropoli.

S vizualizací projektu se už seznámili nejen samosprávy Pardubického kraje a města Pardubice, ale také ministerstvo dopravy a jím zřizované organizace. „Dalo by se říct, že už jsme realizaci tohoto projektu začali. Nultou etapou bychom totiž mohli nazvat výstavbu nového mostu přes Labe ve Valech na Přeloučsku. Domluvili jsme se s Ministerstvem dopravy ČR a Ředitelstvím vodních cest ČR, že most už vybudují tak, aby vyhovoval budoucí vodní dopravě,“ prozradil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec s tím, že v březnu bude zahájeno výběrové řízení na dodavatele stavby.

Na ministerstvu pak v rámci tohoto projektu diskutovali o převodu stávající silnice první třídy v úseku od dálnice D11 směrem na Lázně Bohdaneč a Pardubice na silnici nižší třídy, což by s sebou přineslo omezení tonáže a také zklidnění dopravy. Především pro obce na této trase to bude znamenat velkou úlevu. 

Tématem Technického dne byly také přivaděče k budoucí dálnici D35. „Pardubický kraj připravuje obchvaty Rokytna a Dašic, kde v současné době probíhá územní řízení. Je vykoupeno
80 % pozemků a ještě letos bychom měli znát i dodavatele stavby,
“ doplnil Miroslav Němec. Na Dašice navazuje obchvat Zminného, který umožní i napojení pardubické StarZone na současnou „pětatřicítku“, tedy silnici mezi Holicemi a Vysokým Mýtem. Dalším připravovaným přivaděčem je komunikace z České Třebové do Litomyšle, kde budou částečné stavební práce zahájeny už letos. Z Litomyšle povede přivaděč přes Andrlův Chlum do Ústí nad Orlicí. Tyto stavby mají doplnit bezpečnostní a hlukové prvky, modernizovat silnici a zklidnit dopravu s vyloučením kamionů.

Největší stavbou je pak nová silnice z mimoúrovňového křížení Vysoké Mýto sever směrem na Choceň, jejím obchvatem a modernizací silnice II/312 až do Žamberka. „Cílem je, aby všechny tyto přivaděče byly hotové nejpozději se zahájením provozu na D35,“ dodal Němec. 

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality