Nebezpečná křižovatka u Doubravic se změní
28. 7. 2017
Nebezpečná křižovatka u Doubravic se změní a ještě letos bude nově řízena semafory.
Policie ČR vyhodnotila křižovatku silnice I/36 se silnicí III/3239 jako nehodovou. Nepřehledná křižovatka, kde došlo i ke smrtelnému zranění, se proto změní. Provoz tu budou nově řídit semafory. Úprava křižovatky bude hrazena z dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury a hotová by měla být ještě letos. Práce budou zahrnovat nejen samotné umístění semaforů, ale také úpravu autobusových zastávek, bezpečného místa pro přecházení chodců i přilehlou cyklostezku. „Semafory budou vybaveny čidlem, tzn. že provoz bude řízen podle aktuálního vývoje dopravní situace. Nemělo by tedy dojít k situaci, že by na hlavním tahu do Lázní Bohdaneč nebo zpět stála kolona vozidel, zatímco od Doubravic by žádné vozidlo nevyjíždělo,“ vysvětlil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Projektová cena je stanovena na necelých 10 milionů korun. Přesnější částku bude investor znát po otevření obálek s nabídkami stavebních firem na realizaci. O rekonstrukci křižovatky rozhodl Pardubický kraj. Stavba je koordinována s Magistrátem města Pardubice.
CO VÁS ZAJÍMÁ
11. 11. 2024
Pardubický kraj zahalila hustá mlha, silničáři hlásí kvůli námraze první výjezdy
Pokud se pranostiky nemýlí, čeká na nás minimálně v našem regionu střídavá zima. Svatý Martin v pondělí 11. listopadu přijel na šedém koni, což znamená, že města a obce zahalila hustá mlha. Silničáři v noci z neděle na pondělí zaznamenali první výjezdy během zimní údržby. Do práce nevyjížděli odklízet sníh, ale kvůli námraze na vozovce, která dělala místy problémy na Orlickoústecku, Pardubicku a Chrudimsku.
8. 11. 2024
Konec stavební sezóny se rychle blíží, silničáři finišují s opravami
Podzim už je v plné síle a v příštích týdnech meteorologové očekávají další snižování teplot. Pro silničáře to neznamená pouze začátek zimní údržby, ale také krátící se dobu na dokončení naplánovaných projektů. Proto v posledních dnech usilovně pracovali například v Letohradě, Litomyšli, Luži, Vendolí či Jamném nad Orlicí.