Náměstek hejtmana Michal Kortyš se vydal na turné po cestmistrovstvích
23. 3. 2018
Správa a údržba silnic Pardubického kraje má celkem patnáct cestmistrovství rozmístěných po celém regionu. Náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš teď jednotlivá cestmistrovství objíždí a zjišťuje, jak to u nich chodí, jaké tu mají podmínky pro práci nebo jakou techniku aktuálně potřebují.
Návštěvy jednotlivých cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje zahájil náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš na začátku února v Chrudimi, od té se už stihl potkat se zaměstnanci i v Pardubicích, Litomyšli, Holicích, Hlinsku, Lanškrouně či v Luži nebo v Ústí nad Orlicí. A další místa má ještě v plánu. „Osobní setkání se zaměstnanci a poznání prostředí zblízka je důležité. Vidím, v jakých podmínkách a s jakou technikou naši lidé pracují a je vidět, že chlapi svou prací a svou technikou skutečně žijí,“ zhodnotil první část svých cest náměstek hejtmana Michal Kortyš.
V rámci setkání se zaměstnanci náměstek Kortyš společně s ředitelem Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslavem Němcem informovali o aktuálních projektech, shrnuli průběh zimní údržby a diskutovali s místními starosty o možné spolupráci krajské příspěvkové organizace s městy a obcemi. Náměstek hejtmana přidal i zprávu o posílení rozpočtu pro všechna cestmistrovství na běžnou údržbu a pořízení nové, moderní techniky.
Právě technika byla největším tématem na všech cestmistrovstvích. Pardubický kraj se ji snaží průběžně a rovnoměrně po kraji pořizovat, tou nejnovější technikou se mohou těšit třeba v Holicích nebo v Hlinsku. „Vzniká i nový zajímavý projekt, kdy by jedna velká automobilka poskytla náhradní díly odborným školám, její žáci by v rámci odborné praxe pod vedením profesionálů postavili nová auta a my bychom je za výhodnější cenu mohli nakoupit,“ prozradil nové možnosti ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Při návštěvách cestmistrovství se náměstek hejtmana Michal Kortyš zajímal také o technické zázemí, třeba o skladovací prostory. Největší solnou halu mají v Ústí nad Orlicí, jinde ji opravují a v Litomyšli dokonce plánují postavit halu novou. Cestáři také představili své unikátní technologie – třeba zálivkovou soupravu na výspravu divokých spár, nebo značkovač pro vodorovné dopravní značení na silnicích. „Teoreticky bychom tyto práce mohli nabídnout městům a obcím, ale už teď je tato technika plně vytížená,“ dodal Miroslav Němec.
Návštěvy náměstka hejtmana Michala Kortyše po cestmistrovstvích budou v několika následujících týdnech pokračovat v dalších částech kraje – třeba na Svitavsku, Králicku nebo v Třemošnici.
CO VÁS ZAJÍMÁ
8. 10. 2024
Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) společně se společnostmi Chládek a Tintěra, Pardubice a DYWIDAG informují veřejnost o úpravě harmonogramu 1. fáze etapy rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích. Ta měla podle původního plánu skončit 9. listopadu 2024, ale kvůli úpravám technologických postupů potrvá do února 2025. Pro motoristy se nic nemění, most bude i nadále průjezdný dvěma jízdními pruhy.
2. 10. 2024
Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) se připravuje na údržbu komunikací II. a III. třídy v našem regionu. V krajském rozpočtu je pro tyto účely vyčleněno celkem 150 milionů korun. Zimní údržba je naplánována od listopadu do konce března.