Náměstek hejtmana Michal Kortyš se vydal na turné po cestmistrovstvích

23. 3. 2018

Správa a údržba silnic Pardubického kraje má celkem patnáct cestmistrovství rozmístěných po celém regionu. Náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš teď jednotlivá cestmistrovství objíždí a zjišťuje, jak to u nich chodí, jaké tu mají podmínky pro práci nebo jakou techniku aktuálně potřebují.

Návštěvy jednotlivých cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje zahájil náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš na začátku února v Chrudimi, od té se už stihl potkat se zaměstnanci i v Pardubicích, Litomyšli, Holicích, Hlinsku, Lanškrouně či v Luži nebo v Ústí nad Orlicí. A další místa má ještě v plánu. „Osobní setkání se zaměstnanci a poznání prostředí zblízka je důležité. Vidím, v jakých podmínkách a s jakou technikou naši lidé pracují a je vidět, že chlapi svou prací a svou technikou skutečně žijí,“ zhodnotil první část svých cest náměstek hejtmana Michal Kortyš.

V rámci setkání se zaměstnanci náměstek Kortyš společně s ředitelem Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslavem Němcem informovali o aktuálních projektech, shrnuli průběh zimní údržby a diskutovali s místními starosty o možné spolupráci krajské příspěvkové organizace s městy a obcemi. Náměstek hejtmana přidal i zprávu o posílení rozpočtu pro všechna cestmistrovství na běžnou údržbu a pořízení nové, moderní techniky. 

Právě technika byla největším tématem na všech cestmistrovstvích. Pardubický kraj se ji snaží průběžně a rovnoměrně po kraji pořizovat, tou nejnovější technikou se mohou těšit třeba v Holicích nebo v Hlinsku. „Vzniká i nový zajímavý projekt, kdy by jedna velká automobilka poskytla náhradní díly odborným školám, její žáci by v rámci odborné praxe pod vedením profesionálů postavili nová auta a my bychom je za výhodnější cenu mohli nakoupit,“ prozradil nové možnosti ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. 

Při návštěvách cestmistrovství se náměstek hejtmana Michal Kortyš zajímal také o technické zázemí, třeba o skladovací prostory. Největší solnou halu mají v Ústí nad Orlicí, jinde ji opravují a v Litomyšli dokonce plánují postavit halu novou. Cestáři také představili své unikátní technologie – třeba zálivkovou soupravu na výspravu divokých spár, nebo značkovač pro vodorovné dopravní značení na silnicích. „Teoreticky bychom tyto práce mohli nabídnout městům a obcím, ale už teď je tato technika plně vytížená,“ dodal Miroslav Němec. 

Návštěvy náměstka hejtmana Michala Kortyše po cestmistrovstvích budou v několika následujících týdnech pokračovat v dalších částech kraje – třeba na Svitavsku, Králicku nebo v Třemošnici. 

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu

8. 10. 2024

Úprava harmonogramu 1. fáze rekonstrukce Wonkova mostu

Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) společně se společnostmi Chládek a Tintěra, Pardubice a DYWIDAG informují veřejnost o úpravě harmonogramu 1. fáze etapy rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích. Ta měla podle původního plánu skončit 9. listopadu 2024, ale kvůli úpravám technologických postupů potrvá do února 2025. Pro motoristy se nic nemění, most bude i nadále průjezdný dvěma jízdními pruhy.

Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic

2. 10. 2024

Až zima udeří! Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic

Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) se připravuje na údržbu komunikací II. a III. třídy v našem regionu. V krajském rozpočtu je pro tyto účely vyčleněno celkem 150 milionů korun. Zimní údržba je naplánována od listopadu do konce března.

Další aktuality