Lidské zdroje, posypový materiál a technika SUS Pardubického kraje jsou na zimu připraveny

7. 12. 2020

Správa a údržba silnic Pardubického kraje zajišťuje zimní údržbu silnic v majetku Pardubického kraje. Jedná se o zimní údržbu 931 km silnic II. třídy a 2207 km silnic III. třídy. Přestože je letošní rok komplikovanější z důvodu koronavirové pandemie, SUS Pk přípravu nezanedbala.

„Po stránce lidských zdrojů jsme na zimu připraveni. Již v první vlně jsme nastavili preventivní opatření a zajistili další ochranné pomůcky, včetně zařízení na dezinfekci společných prostor zaměstnanců a kabin vozidel. Bylo nutné se vypořádat i s problematikou školení pracovníků po menších skupinách a jejich rozdělení do většího počtu menších pracovních čet pro maximální eliminaci osobních kontaktů,“ přibližuje provozní náměstek Marian Cvrkal.

Pořízeny jsou veškeré zásoby posypového materiálu a v pozoru je po pravidelné údržbě také technika. „Před zimním obdobím probíhá přestavba techniky. Vozidla se důkladně očistí, nakonzervují a osadí se zimní posypové nástavby a systémy pro upnutí sněhových radlic na odstraňování sněhu. Pro maximální efektivitu údržbových prací používáme víceúčelové nákladní vozidla a nástavby tak, aby vlastní přestavba byla rychlá a v případě příznivých klimatických podmínek mohla být vozidla využita co nejdéle i pro práce mimo zimní údržbu. Z novinek v technice lze uvést dva teleskopické nakladače, traktor + sněhové radlice a pět nových nákladních vozidel se sypacími nástavbami a sněhovými radlicemi,“ říká Marian Cvrkal a zakončuje: „V součtu je to včetně dodavatelských výpomocí na případný větší spad sněhu více jak 250 kusů techniky (sypače s pluhy, traktorové radlice, nakladače). V rámci kraje disponujeme dále i 10 kusy sněhových fréz pro případnou likvidaci sněhových závějí a rozšiřování průjezdních profilů silnic odstraňováním sněhových bariér.“

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality