Kraj i obce mají stejný zájem – opravit silnice poškozené výstavbou D35

5. 9. 2019

V Pardubickém kraji Ředitelství silnic a dálnic ČR aktuálně staví 27 kilometrů nové dálnice D35. To je dobrá zpráva nejen pro řidiče. Výstavba ale s sebou logicky nese i dopravní zátěž, a proto Pardubický kraj společně s obcemi monitoruje stav silnic II. a III. třídy a jejich stav před a po výstavbě dálnice. Kraj totiž jedná se státem o jeho podílu na následných opravách těchto úseků. Takové informace dostali starostové na společné schůzce v Sezemicích a v Holicích.

Po silnicích II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví Pardubického kraje, během tří let stavby dálnice stavbaři převezou neuvěřitelných 2,8 milionů m3 zeminy a další stavební materiál. Pardubický kraj zmapoval síť komunikací, kterých se tato zvýšená zátěž týká, a provedl diagnostiku jejich aktuálního stavu. Kraj totiž usiluje o dohodu s ministerstvem dopravy, aby po skončení výstavby zaplatilo 2/3 nákladů na opravy těchto silnic. Mohlo by jít o částku až 1,4 miliardy korun.

„Víme, že výstavba bude bolet. Je to zátěž pro silnice, je to zátěž pro obce a pro jejich obyvatele. Chceme udělat vše proto, aby to bolelo co nejméně,“ řekl starostům náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Michal Kortyš s tím, že Pardubický kraj se bude snažit komunikace opravovat i průběžně tak, aby například zimní údržba mohla být bezproblémová. „Kraj bude alokovat nějaké prostředky dopředu, abychom pak s opravami nemuseli čekat až na chvíli, kdy ministerstvo dopravy peníze do kraje pošle,“ dodal Kortyš.

Schůzka se starosty obcí dotčených výstavbou nebyla poslední. Ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec ji považuje za důležitý zdroj informací. „Se starosty se chceme potkávat častěji, ale také s nimi komunikovat napřímo a individuálně dle potřeby. Každá obec bude mít stavebníkem přidělenou osobu a bude s ním v kontaktu kvůli dopravním opatřením apod.,“ uvedl Němec.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Další fotografie

CO VÁS ZAJÍMÁ

Stromy mají svůj význam i  v zimním období

13. 1. 2022

Stromy mají svůj význam i v zimním období

PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

Akce Ostatní
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

12. 1. 2022

Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!

Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

Ostatní

Další aktuality