Bezpečněji o 80 dní dřív

13. 11. 2019

Osmdesát dní před plánovaným termínem byla slavnostně otevřena okružní křižovatka u Černé za Bory na silničním tahu mezi Pardubicemi a Dašicemi. Místo, kterým denně projedou tisíce vozidel a dopravu zde komplikuje logistika průmyslové zóny, se díky křižovatce stalo podstatně bezpečnějším.

Investorem stavby křižovatky silnic II/322 a III/2983, která přišla na patnáct milionů korun, byla Správa a údržba silnic Pardubického kraje, dodavatelem sdružení firem MIROS Pardubice, a. s. a Chládek & Tintěra Pardubice. Stavba probíhala za provozu od letošního srpna s tím, že doprava tu byla svedena vždy do jednoho pruhu. „To byla jedna z komplikací stavby, druhou pak byla přeložka všech inženýrských sítí, kterou jsme museli udělat,“ zmínil na slavnostním otevření předseda představenstva MIROS Pardubice Rostislav Šindler.

V současné době je nová křižovatka především příspěvkem pro bezpečnost na velmi vytížené výpadovce. „Je to tu teď podstatně bezpečnější, než bylo předchozí řešení, protože vyjíždění z vedlejší silnice tady bylo skutečně velmi nebezpečné a docházelo zde k rizikovým situacím,“ konstatoval náměstek primátora Pardubic Petr Kvaš. Do budoucna se význam křižovatky ještě zvýší, neboť umožní odvést tranzitní dopravu z průmyslové zóny na budoucí dálnici D35. „Tato dopravní infrastruktura zatím neexistuje, ale během tří až pěti let vzniknou přivaděče,“ řekl náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš. „Nová křižovatka umožní dopravě firem ze zdejší průmyslové zóny, aby se komfortně dostala na přivaděče k dálnici D35.“

Stavbě nové křižovatky významně pomohly finanční prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Využili jsme dotačního titulu ze SFDI, který v tomto případě poskytl sedm milionů korun na nové technologie a bezpečnost silničního provozu. Pardubický kraj přidal dalších zhruba osm milionů korun,“ přiblížil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Ten jako zástupce investora ocenil kvalitu stavby, která byla do zkušebního provozu odevzdána se značným předstihem. „Dodavatelé ji postavili nejenom dříve, ale také v příkladné kvalitě, práce byla provedena vysoce odborně a vysoce kvalitně.“

Urychlení stavby a její dřívější ukončení ulevilo řidičům, kteří zdejší výpadovku používají. Denní frekvence automobilů na silnici II/322 se pohybuje nad patnácti tisíci vozidel. 

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Další fotografie

CO VÁS ZAJÍMÁ

Nový most v Řečanech nad Labem

4. 6. 2021

Nový most v Řečanech nad Labem

Stávající mostní objekt mezi Kladrubami nad Labem a Řečany nad Labem slouží od roku 1926. Mostní konstrukce je od roku 2015 pravidelněsledována diagnostickým průzkumem a analýzou provozního stavu. Ze závěrů těchto diagnostických průzkumů vyplývá naléhavost výměnynosné konstrukce mostu v co nejkratším časovém horizontu. 

Oznámení
Výstava Dopravního uzlu Pardubice nově v České Třebové

4. 6. 2021

Výstava Dopravního uzlu Pardubice nově v České Třebové

Napříč krajem putuje výstava, která se tomuto projektu věnuje. Lidé se mohou podívat, jakým způsobem by se v krajském městě a jeho okolí měly propojit čtyři druhy dopravy. Železniční, silniční, letecká a vodní. Nově je k vidění před nádražím v České Třebové. Výstava se otevřela před pár dny.

Akce Oznámení

Další aktuality