Jak se připravujeme na zimní sezónu

6. 2. 2023

Nejnáročnějším ročním obdobím je pro nás zima. Když sněží dlouho v kuse nebo když je silnice pokrytá ledem, máme dost na pilno. Proto se připravujeme předem.

Jedeme podle manuálu

S přípravou začínáme už v létě, konkrétně v srpnu. Řešíme administrativní část, kterou je Plán zimní údržby. Jedná se o docela tlustý manuál, může mít klidně 200 stran. Je v něm napsáno, kde můžeme a kde nemůžeme solit, jsou tam zaneseny nové úseky silnic a změny na nich, naplánované uzavírky a podobně. Plán mohou připomínkovat nejrůznější subjekty, třeba hasiči, policie, městské úřady, vodohospodáři a podobně.

Sněhovky v kamnech

Aby sníh nezafoukával vozovku, stavíme sněhovky. To jsou takové ty dřevěné zábrany, které stojí v polích kolem silnic, říká se jim také zásněžky. Mají za úkol omezit tvorbu sněhových jazyků – při větrném počasí naruší proudění vzduchu.

Sněhovky stavíme na podzim a sklízíme je na jaře, aby neomezovaly obhospodařování půdy. Často se nám ale stává, že je po zimě na poli nenajdeme. Pravděpodobně se někomu hodí na otop.

Přes tisíc tun soli

Připravujeme si samozřejmě i materiál. U nás v Chrudimi to znamená sůl ve dvou podobách. První je pytlovaná na solanku, tedy roztok soli s vodou. Dále navážíme zhruba 1300 tun soli sypané na klasický posyp. V jiných cestmistrovstvích používají ještě posypový písek, který se sype v úsecích, kde se nesmí solit, obvykle u zdrojů pitné vody, případně v CHKO.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Plánovaná rekonstrukce Wonkova mostu startuje 1. června

15. 5. 2024

Plánovaná rekonstrukce Wonkova mostu startuje 1. června

V sobotu 1. června začne dopředu dlouho avizovaná rekonstrukce Wonkova mostu v Pardubicích, která bude trvat až do podzimu příštího roku. Oprava je nutná kvůli nevyhovujícímu technickému stavu mostu. Kvůli probíhajícím pracím bude provoz zúžený do dvou pruhů.

Stavební sezona začala

6. 5. 2024

Stavební sezona začala

Stavební sezóna už je v plném proudu! Ta letošní má být v oblasti silničního hospodářství jedna z nejnákladnějších v historii Pardubického kraje. Samospráva plánuje na rekonstrukce silnic a mostů vynaložit téměř tři miliardy korun včetně daně. Celkem se má letos začít či dokončit zhruba sto projektů, projekční příprava probíhá na dalších téměř 70.

Další aktuality