26.09.2014 12:16

Nová technologie reprofilace neúnosných okrajů silnic III. třídy, Medlešice-Dřenice

Správa a údržba silnic Pardubického kraje realizovala projekt s názvem Reprofilace neúsnosných okrajů silnic III. třídy. Spočívá v odzkoušení nové technologie oprav okrajů vozovek a jejich konstrukcí. Ta má ušetřit nejen finanční prostředky, ale i urychlit samotné stavební práce. Projekt je spolufinancován Státním fondem dopravní infrastruktury a Pardubickým krajem. „Všichni víme, v jakém stavu silnice v České republice jsou. Vítám proto veškeré tyto aktivity, které mohou zkvalitnit práci a ušetřit finanční prostředky. Chci tyto technologie v rámci investic Pardubického kraje i nadále podporovat,“ řekla Ludmila Navrátilová, radní Pardubického kraje zodpovědná za investice a majetek.
Pilotní projekt byl realizován na silnici III. třídy mezi Medlešicemi a Dřenicemi v délce necelého jednoho kilometru. Cílem bylo odzkoušet novou technologii na výspravu propadlých okrajů silnice, kdy jsou odstraněny staré vrstvy okraje vozovky, jsou stabilizovány konstrukční vrstvy a je doplněna konstrukce. Následně je na nich položen nový povrch v podobě živičného souvrství. „Tento typ projektu se dá realizovat u silnic, které jsou ve svém středu v dobrém stavu a které není třeba zbytečně opravovat. Zjednodušeně řečeno, opravujeme pouze zhruba jeden metr na každé straně silnice a šetříme tím nejen čas, ale i peníze,“ řekl Miroslav Němec, ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Takto únosnostně stejnorodou celou šířku vozovky je možno opatřit různě kvalitním a různě drahým povrchem v návaznosti na požadavky dopravní zátěže. „Není to o tom, že bychom práci v tomto případě nedokončili na sto procent. Chceme totiž pozorovat, jak se takto opravená vozovka bude v plném provozu chovat bez zakrytí,“ vysvětlil Miroslav Němec.

Pro více informací z tiskové  zprávy klikněte zde 

Videoukázka

Tisknout